Publications


2016

Journal articles

titre
Multi-Scale Rendering of Scratched Materials using a Structured SV-BRDF Model
auteur
Boris Raymond, Gael Guennebaud, Pascal Barla
article
ACM Transactions on Graphics, Association for Computing Machinery, 2016, ⟨10.1145/2897824.2925945⟩
Acces to integral paper and bibtex
https://hal.inria.fr/hal-01321289/file/small.pdfBibTex

Theses

titre
Contrôle de l’apparence des matériaux anisotropes
auteur
Boris Raymond
article
Autre [cs.OH]. Université de Bordeaux, 2016. Français. ⟨NNT : 2016BORD0142⟩
Acces to integral paper and bibtex
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01387867/file/RAYMOND_BORIS_2016.pdfBibTex

2014

Journal articles

teaser_final_2.png
titre
Optimizing BRDF Orientations for the Manipulation of Anisotropic Highlights
auteur
Boris Raymond, Gaël Guennebaud, Pascal Barla, Romain Pacanowski, Xavier Granier
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2014, 33 (2), pp.9. ⟨10.1111/cgf.12300⟩
Acces to integral paper and bibtex
https://hal.inria.fr/hal-00933264/file/main.pdfBibTex

2012

Conference papers

res0.png
titre
MicroSculpt : Une approche en espace image pour la manipulation de matériaux anisotropes
auteur
Boris Raymond, Pascal Barla, Gael Guennebaud
article
Journées de l’Association Française d’Informatique Graphique (AFIG), Université du Littoral Côte d’Opale et LISIC, Nov 2012, Calais, France. pp.113-118
Acces to integral paper and bibtex
https://hal.inria.fr/hal-00766602/file/afig.pdfBibTex